World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Voice of Russia

Article Id: WHEBN0000530965
Reproduction Date:

Title: Voice of Russia  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: In the news/Candidates/December 2013, Jamila Bey, Rossiya Segodnya, Radio Free Europe/Radio Liberty, Communist Party of China
Collection: 1993 Establishments in Russia, 2014 Disestablishments in Russia, Arabic-Language Radio Stations, Armenian-Language Radio Stations, Azerbaijani-Language Radio Stations, Chinese-Language Radio Stations, External Services (Broadcasting), French-Language Radio Stations, German-Language Radio Stations, Greek-Language Radio Stations, Korean-Language Radio Stations, Persian-Language Radio Stations, Portuguese-Language Radio Stations, Propaganda Organisations, Propaganda Radio Broadcasts, Radio Networks, Radio Stations Disestablished in 2014, Radio Stations Established in 1993, Radio Stations in London, Romanian-Language Radio Stations, Russian Media, Russian Radio, Russian-Language Radio Stations, Spanish-Language Radio Stations, State Media, Turkish-Language Radio Stations
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Voice of Russia

The Voice of Russia
Type Radio network
Country Russia
Availability International
Owner Rossiya Segodnya
(owner before 9 Dec 2013 All-Russia State Television and Radio Company)
Launch date
22 December 1993
Dissolved 9 November 2014
Former names
Radio Moscow
Official website
http://rus.ruvr.ru/ (inactive)

The Voice of Russia (Mussorgsky.

Contents

  • History 1
  • Former transmission network 2
  • Broadcast languages 3
  • See also 4
  • References 5

History

On 22 December 1993, Radio Moscow with a new name: The Voice of Russia.[1]

A popular feature of Voice of Russia was Moscow Mailbag, which answered listeners' questions in English about Russia. Until 2005, the programme was presented by Joe Adamov, who was known for his command of the English language and his good humour.

On 9 December 2013, Russian President Vladimir Putin issued a presidential decree liquidating Voice of Russia as an agency and merging it with RIA Novosti to form the Rossiya Segodnya international news agency.[2]

Several reports published in 2013 claimed that Voice of Russia was to cease its shortwave service as of January 1, 2014 due to budget cuts, however service continued into the new year.[3] Margarita Simonyan, editor in chief of the Rossiya Segodnya, said in March 2014 that "We will stop using obsolete radio broadcasting models, when the signal is transmitted without any control and when it is impossible to calculate who listens to it and where."[4] Voice of Russia ceased shortwave and European mediumwave broadcasting effective 1 April 2014.[5] The service had continued to be available worldwide via the internet, in selected regions on satellite, and in several cities on FM, AM (in North America) or local digital radio.

On November 10, 2014, the Voice of Russia was replaced by Radio Sputnik, part of the Sputnik News multimedia platform operated by Rossiya Segodnya.[6]

Former transmission network

Antenna of "Voice of Russia" in Wachenbrunn, Germany

The transmission network consisted of at least 30 high-power transmission sites (West to East, with first transmission dates):

Voice of Russia had broadcast in short, medium and longwave formats, in DAB+, DRM, HD-Radio, as well as through cable, satellite transmission and in mobile networks. VOR’s Internet coverage came in as many as 38 languages.

Broadcast languages

In 2013, the Voice of Russia had broadcast in 38 languages, including:[7]

See also

  • - Comparison with some other external radio broadcasters
  • WNSW in Newark, New Jersey, simulcast an English-language version of the Voice of Russia until 2014.

References

  1. ^ Boris Yeltsin’s decree in Russian language
  2. ^
  3. ^
  4. ^
  5. ^ http://swling.com/blog/2014/03/voice-of-russia-to-abandon-shortwave-on-april-1-2014/
  6. ^
  7. ^
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 



Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from World Library are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.